piątek, 2 listopada 2012

Tęczowy deser

Nieco czasochłonny, ale za to ładnie prezentujący się deserek. Nie ma szans na zepsucie jego przygotowania. W taki sam sposób stworzymy zwykłą tęczę z galaretki. Dodając serki otrzymujemy konsystencję przypominającą ptasie mleczko. Podany przepis można urozmaicić o bakalie, czekoladę itp.

Składniki:
- 3 serki homogenizowane (tu waniliowe)
- 3 galaretki o różnych kolorach (truskawka, cytryna, agrest)
- bita śmietana lub jogurt 

Wykonanie:
Galaretkę dokładnie rozpuszczamy w 350 ml gorącej wody. Następnie dodajemy opakowanie serka homogenizowanego i mieszamy do momentu aż serek połączy się w jednolitą masę. Przelewamy do przygotowanych salaterek lub ozdobnych szklanek do 1/3 wysokości. Wstawiamy do lodówki na około 30-40min do momentu stężenia się warstwy. Tak samo postępujemy z następnymi kolorowymi warstwami, jednak pamiętajmy aby lać je po ściankach-zapobiegnie to rozpuszczeniu się już stężałej warstwy. Na koniec dekorujemy bitą śmietaną, jogurtem naturalnym, orzechami, czekoladą itp....

4 komentarze:

  1. Uroczo wygląda w tych pastelowych barwach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. witam, a jeśli chodzi o serek homogenizowany to opakowanie ma być 150g czy większe? ile pucharków wyjdzie z podanych proporcji? Mam zamiar zrobić ten deserek na piersze urodzinki mojej córeczki i nie chciałabym aby coś wyszło nie tak ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serek 150g na pewno wystarczy. Ja uzywałam serków Danio,które mają z tego co pamiętam 140g. Z porcji, którą podałam wyszło mi 4-5 pucharków-zależy jak wysokie są pucharki oraz w jakiej ilości wody rozpuścimy galaretkę. Wiadomo,im mniej wody tym deserek będzie bardziej ,,ścięty". Polecam 350-400ml wody.

      Usuń
  3. Bardzo smaczny i dekoracyjny deser, zrobiłam dzisiaj i właśnie zjedliśmy go. Podany był z bitą śmietaną, posypany pokrojoną galaretką brzoskwiniową i świeżymi owocami (porzeczki, maliny i borówki). Pycha warto było poczekać. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń